El terreny de joc és el món-INDESCAT

INDESCAT-Catalan Sports Cluster conjuntament amb la  UPF-Barcelona School of Management organitzava un esdeveniment anomenat el terreny de joc és el món. Un espai de trobada sobre turisme actiu, sector al qual Ski Time hi està plenament relacionat.

En un primer moment, Carme Martinell directora general de la UPF-Barcelona School of Management ha realitzat l’obertura de l’acte seguida d’Anna Pruna, actualment presidenta d’INDESCAT i tancant la presentació en Gerard Figueras Secretari General de l’Esport de Catalunya.

Taula 1: “Atraient turistes d’arreu del món”

Tot seguit en la primera taula hi havien els ponents Juanjo Rovira de MIC Sports Services, on a grans trets ha explicat la seva empresa i es preguntava en els seus inicis perquè havia de fer-ho a Canàries tenint Catalunya com a terreny de joc. Després responent una pregunta del públic sobre com començar, ha comentat que un s’ha de centrar en la vessant client. La primera edició en el seu cas va ser gràcies a contactes. També ha intervingut Ignasi Caballé, de BCN & NYC Experience, on ha explicat el potencial a l’exterior d’usar la marca Barcelona i explica que un gran percentatge dels seus clients són de fora del país ja que veuen un valor afegit en poder visitar la ciutat i l’entorn. De moment, es centren en 60 nenes de natació sincronitzada per garantir la qualitat dels campus. Seguidament, en Jaume Rué director de Cycling Costa Daurada ha explicat el seu model de negoci tot promovent Cambrils i la Costa Daurada. A més a més, el seu perfil de client és de 35-55 anys, nord-europeu que s’està 7 nits d’allotjament i busca realitzar rutes arreu de les serralades de l’entorn. La taula era moderada per Josep Maria Bagudà, Directo general de Serhs tourism & hotels.

Jornada turisme i esport INDESCAT

Jornada turisme i esport INDESCAT

Taula 2: “Innovació turística. La creació de nous productes”

En la segona ponència, en primer lloc començava en Josep Casanovas, propietari d’Òdena Village un circuit  polivalent de esports per a tots els públics situats al poble d’Òdena, una empresa familiar amb diverses possibilitats per entrenar-se. La Sylvana Mestre, ha explicat la potencialitat del mercat de les persones que tenen alguna discapacitat, amb algunes xifres. Per exemple, ha parlat que actualment es perden 142000 m€ a l’any en tot el món per no disposar d’ofertes adaptades. O també, explicant que el 15% dels ciutadans té alguna discapacitat per tant és un mercat gran el qual les empreses s’hi poden enfocar. Play & Train, la seva empresa està dedicada a proveir serveis en tot tipus d’esports. Miquel Juncà, executive manager d‘Agenda Sports & Elements ha fet un breu resum dels inicis de la seva empresa, del perfil de clients als quals van enfocats, tant col·lectius com entitats esportives. Per acabar, ha explicat el nou producte que estan oferint, Dragon Boat que posa en valor el treball en equip i la competitivitat. La taula ha estat moderada per Alex Rivera, Clúster Manager d’INDESCAT.

Taula 3: “La necessitat de la col·laboració público-privada pel turisme esportiu”

En primer lloc parlava Laureà Fanega, Cap del Servei d’Esports i Joventut de l’Aj. de L’Hospitalet de Llobregat on ha explicat les iniciatives municipals al respecte així com l’oferta d’esdeveniments que realitzen a la ciutat. Com a segon ponent, ha parlat l’Enric Ticò, President de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya. Un dels aspectes que ha destacat en el que s’està treballant és en la desestacionalització de les estacions de muntanya. És a dir, la possibilitat d’utilitzar els remuntadors i les infraestructures fora de l’hivern per garantir la feina en aquestes regions. Sobretot s’ha parlat de l’exemple de La Molina, on s’està estudiant de crear-hi un centre d’Alt Rendiment. Finalment, també s’ha comentat la necessitat d’estrènyer relacions entre el sector privat i públic  i n’ha posat un exemple FGC per promoure l’ocupació al territori. Tancant la tercera taula, ha parlat Anna Maresma del Clúster de l’esport d’Osona, on ha explicat els diversos valors com a ens que transmeten al territori i com a agent de canvi per a fer una estratègia global de territori fomentant una economia creativa. La taula ha estat moderada per Josep Anton Rojas, de Turisme i Ciutat de Turisme de Barcelona.

Taula 4: “Ideant noves experiències entre l’esdeveniment esportiu i el producte turístic”

Joan Porcar, CEO del Grup Alesport-Dentsu ha explicat les diverses línies de negoci i d’organització d’esdeveniments del grup així com ha explicat que els clients estan movent-se de ser espectadors a passar a ser els principals protagonistes.Tot seguit, Joan Boada de Sports Travel ha explicat el seu model de negoci que es basa en vendre viatges als principals maratons d’arreu del món des de la perspectiva del corredor, assistint-lo en tot el necessari.

Finalment, he volgut realitzar algunes preguntes:

A Enric Ticó; En primer lloc tant he agraït l’ajuda amb SnowfestEspot 2016 que FGC ha realitzat ja que hi ha hagut disposició total. Tot i així he volgut fer palès que molts cops dona la sensació que per a Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya siguin com la nena lletja d’una família fet que ha contestat comentant que proporcionalment és on més s’està invertint. També he volgut preguntar sobre la Comissió Assessora d’Estacions d’Esquí del Pallars Sobirà i si els actes eren públics, i que per exemple si es discutia que com era que cap de les escoles d’esquí del pallars tinguessin la compra de classes esquí online. Es per això que ha comentat que no es vol institucionalitzar, que ja en tenen una a cada comarca on disposen d’estacions d’esquí, que es reuneixen cada sis mesos i s’intenten posar els actors més importants que si es fessin reunions de 100 persones seria una presentació d’un powerpoint. Aprofito per comentar que per la comarca seria bo tenir accés tant al que s’hi parla, com poder realitzar aportacions per part d’altres agents amb menor nombre de socis o clients però no per això menys importants.

A Joan Porcar: He volgut preguntar sobre quin futur veia a les revistes d’esports, com va començar els esdeveniments que organitza així com si té pensat realitzar esdeveniments de esquí al gran públic alhora que com és que no tenia alguna línia editorial en català tenint en compte que a Catalunya com 700000 esquiadors. Respecte a la primera pregunta, ha comentat que està negre, que la competència és potent en els mitjans digitals i que a més a més, s’estava reduint el nombre de treballadors en els mitjans físics com pot ser el diari El Mundo i que, al no pagar les mateixes quantitats en els entorns digitals, la qualitat del contingut es reduiria. Per altre banda, per començar els seus esdeveniments s’ha de tenir l’enfocament com si fossin empreses, és a dir, tenir molt clar a qui van dirigits. A la pregunta del català no hi ha hagut resposta tot i que si que  hi ha hagut sobre els esdeveniments de neu, en els que encara no hi han pensat muntar res degut a que els 3 mesos operatius que estan obertes les pistes, ja estan prou carregades de gent.

Com a tancament de l’article, agrair la invitació per part de INDESCAT i tots els col·laboradors ja que d’aquí segur que en treiem idees positives per al sector.

Gerard Rosell.

Share On Facebook
Share On Twitter
Share On Google Plus
Share On Linkedin
Share On Youtube

1 comment

    • Roby on març 15, 2017 at 2:51 am

    Reply

    cho em hỏi bây h bạn em mu‘á»n đăng kí học cùng vá»›i khóa 8.3 thì có Ä‘c ko? và nếu Ä‘c thì bạn em phải làm thế nào?

Deixa un comentari

Your email address will not be published.