Els professors d’esquí necessiten aprendre a usar la tecnologia

Any 2015, les estacions d’esquí dels Pirineus cada cop més han de competir amb les grans pistes d’esquí dels Alps o de Estats Units. Les estratègies que molts cops veiem seguir des de tant entitats públiques com privades és anar a preu baix, a buscar a aquell usuari esquiador que no es pot permetre res més que el forfait i l’hotel i que va de carmanyola i beguda a la bossa. Tot molt respectable, però insuficient per mantenir segons quines comarques del Pirineu.

ski-school-image

ski-school-image

És doncs, el moment de repensar les classes d’esquí al nostre país, de veure si a Catalunya podem innovar i fer que els professors d’esquí aportin algun valor afegit a aquestes hores que dediquen a ensenyar la tècnica de l’esquí alpí. Si bé és evident que existeix un pacte de preus entre les escoles d’esquí que no permet a l’usuari diferenciar o discriminar entre la relació valor preu classes esquí, és aquí on les empreses del sector, en comptes d’acomodar-se i deixar d’invertir en recerca i desenvolupament, haurien d’investigar tant internament com aprofitant altres empreses que estiguin desenvolupant productes i serveis complementaris i que millorin la qualitat de l’aprenentatge de l’esport de neu.

Les estacions de esquí poden fer un esforç promocionant aquelles empreses de la neu que desenvolupen nous productes i dediquen hores a millorar el sector, alhora que reduint les barreres a la innovació per tal de crear nous mercats a la neu i que finalment, tots en puguem gaudir.

Per exemple, aquesta temporada Ferrocarrils de la Generalitat ha realitzat una inversió bastant elevada en la creació de mapes 3D, aplicacions i millora de les pàgines web. Tot i així, es veu com el sector de les escoles de esquí en alguns espais es troba relativament estancat. Per exemple, són poques les empreses que utilitzen TPV’s virtuals per al pagament de les classes d’esquí, com la gestió amb CRM de la cartera de clients o fins i tot disposar d’una estratègia definida de continguts i implantació de les noves tecnologies. Tot això es possible realitzar-ho sense un gran pressupost i pot fer que, ja que mitjançant el preu no poden competir, puguin aportar aquell valor extra que els usuaris estan buscant.

Per a més informació, em podeu contactar a info@skitime.cat

Share On Facebook
Share On Twitter
Share On Google Plus
Share On Linkedin
Share On Youtube

Deixa un comentari

Your email address will not be published.